mandag den 28. september 2009

prima klima kanotur



Kanotur på Gelsåen, som gå gennem min biotop mere tekst følger
Så kom teksten! :-)
Jeg skulle finde på en aktivitet som enten foregik på eller udsprang fra min biotop. Da min biotop er et stykke af Gelsåen , og jeg havde muligheden for at låne kanoer på mit arbejde, var det nærliggende, at arrangerer en kanotur. Det gik ud over min nabo og deres børn samt mig og mine børn.
Sikkerheden skulle være i orden så på med redningsveste, forsyningerne skulle også huskes, så som kiks bom og lidt at drikke, da det kan være trættende at skulle padle en kano.
Af sted det går, først skulle børnene fordeles, ikke en let opgave men tre drenge i alderen 11 til 13 i den ene nabo far og mor i den anden, og to piger i alderen 10 til 13 sammen med mig.
Det er utroligt smukt, når man har tiden og vejret er med, når man skal padle ned af åen, man ser mange ting som man aldrig ville have set fra bredden, selv om man kender området, er det helt anderledes når man sidder i bunden af en kano, tiden flyver af sted på en anderledes måde, en fredfyldt tid hvor man koncentrere sig om, at følge åen.
Det var ikke alle der deltog ligemeget men vi havde det så hyggeligt, ingen af drengene ville med, da vi foreslog en kanotur, men efter 2 minutter på åen, var alt glemt, starten var svær for drengene, de skulle først lære at arbejde sammen, men forbavsende hurtigt fik de styr på teknikken og alle var glade.
Efterfølgende bliver jeg ofte spurt, om vi ikke kan tage en tur igen, og næste gang skal den være meget længere, vi valgte at tage en kort tur på ca. 3-4 km, vi har aftalt at vi vil prøve igen og så padle i flere timer og så arrangere det med bålmad hvor vi kommer frem og måske telt. Naturen byder på så mange muligheder det er bare at komme af sted og udnytte mulighederne:

1 kommentar:

Ida Guldager sagde ...

Hej Kim

I ser ud til at have haft en dejligt tur. Fint at der kommer mere tekst...

Ida