tirsdag den 8. september 2009

Orm i kasser
















I forsøget på at finde en aktivitet som var "nem" og næsten kunne passe sig selv og kunne forløbe over længere tid, valgte jeg at lave en kasse med regnorme i, hvor der så bliver lagt forskellige blade oven på jorden, forsøgte går så ud på at se hvilken slags blade de helst vil spise altså trække ned i jorden til videre forarbejdning.
Der er 6 rum i kassen, dog kan regnormene komme over hele kassen da rummene kun er delt op ved hjælp af en snor.





Jeg troede ikke det ville være noget problem at finde ormene men det viste sig ikke at være så let som formodet, i min egen møddning kunne jeg ikke finde nogle
, så måtte jeg tænke kreativt jo under tærstykker og sten plejer der tit at være orm, så hen til brændestakken og kigge, og jo der var orm men de var meget små
og jeg kunne se muldvapen havde fået samme ide
med at søge efter orm der, der var gange helt op under træet.
Ja så over til naboen og kigge i hans mødding, med hans
hjælp fandt jeg nok til at kunne sætte forsøget igang.

3 kommentarer:

Ida Guldager sagde ...

Hej Kim

Spændende aktivitet - hvilken slags orm søger du efter - kompost orm (røde brand orm) eller regneorm - 'Små dyr i skoven' er et godt sted at læse om de forskellige orm.

God fornøjelse!
Ida

kims sagde ...

det blev mest til det røde brand orm fandt kun enkelte regnorm, men det er vel også okay til det forsøg ? mvh kim

Ida Guldager sagde ...

Hej Kim

Jeg synes du skal sætte dig ind i forskellen på forskellige orm - og hvad de spiser :-)

Vh ida