onsdag den 9. september 2009

broderi og mænd

Så gik starten til noget ganske uvant arbejde, utroligt hvad et pædagogstudie kan føre en ud i, der stod i opgaven det skulle være ren meditation, det vil jeg nu ikke lige påstå det har været for mig.
Jeg kom ud i mange ideer og tanker om hvordan og hvorfor, men søgte information omkring broderi, og de mange forskellige sting man kan kaste sig ud i.
Med fare for mine fingre og min ære som "rigtig mand" kastede jeg mig ud i det, bare det at få et garn nøjle viklet ud uden det sidder rundt om halsen er jo et projekt i sig selv, men men jeg kom igang, tanken var at starte med en rundkreds så havde jeg indcirklet det areal jeg skulle bruge og ville så ta den derfra, det blev til en lettere modificeret udgave af en smiley, og selv om jeg havde fundet en bog med forskellige sting i, lykkes det mig at skabe mine egne korssting jo jo kom ikke her.

2 kommentarer:

Mette Solkær sagde ...

Kære Kim - der er virkeligt dynamik(t) i din video...men du får mig ikke til at grine over at du sidder og broderer tsh,tsh,tsh - det har været et MEGET attraktivt erhverv (for mænd) engang og hvem siger at din gamle delingsføre ikke også har sådan en hobby...!? man ved det ikke - flot arbejde ;O PS: ved godt at det ikke er/blir din hobby

kims sagde ...

Hej Mette må jo indrømme at det var ganske sjovt som det skred frem, og ja det bliver nok ikke lige min hobby, jeg har oså været inde og kigge lidt på historien og det har da været en vigtig beskæftigelse, kom til at læse noget om et kæmpe broderi som fortalte en historie om frankrig og england og hvordan de mødtes, det er udstillet i et museum hvor det er i kælderen da det ikke tåler sollys spændende