mandag den 8. juni 2009

Højbede






Mit andet projekt er højbede, disse kan bruges år efter år, dog kræver det, at der er lidt plads uden for hvor de kan stå hele året rundt. Et højbed kan også bruges af alle aldresgrupper, og er lidt mere robuste end kapilærkasser, som er lavet af flamingo, som let går istykker. De er dyrere i anskaffelse, men igen de er mere robuste.














Her var jeg så heldig, at min datter også gerne ville hjælpe med at fylde jord i dem, skal hilse og sige, at der går meget jord til, også en detalije man skal huske på. Vi valgte at lave to højbede og så ærter og løg i den ene, og den anden er der gulerødder, to slags salat, ikke fordi jeg ved hvad jeg skal bruge salaten til :-), purløg, persille og radiser, så der bliver jo spændende. Det er alle ting som kan bruges og bliver brugt i stort set alle hjem, og derfor er der meget lærring i det for især de mindre børn at kunne følge planternes udvikling, være med til at passe dem og derved få en større forståelse hvordan tingene hænger samme, der mener jeg hvad der kræves for at planten kan gro, hvad der kræves af pasning for at planten overlever, og ikke mindst finde ud af hvor de forskellige grøndsager og frugter kommer fra, at deet ikke bare er noget ligger i køledisken hos købmanden

Ingen kommentarer: