mandag den 8. juni 2009

forsøgskasse



Mit sidste projekt i arbejdet med planter, var en lukket kasse, med klare sider, meningen var så, at man skulle kunne se rødderne gro ned i jorden og samtidig se planten vokse over jorden. Jeg fandt en samlet løsning, kasse, jord og frø. Der troede jeg, at det var da pærelet, men må erfarer at det er det ikke, ved på nuværende ikke helt hvad der er gået galt, men husker min faglærer fortalte noget om at siderne skulle være dækket til, ellers ville rødderne ikke kunne ses, da de ville gro inde midt i kassen, det havde jeg glemt i forårs travlheden, så jeg havde tænkt mig at prøve igen, for der er intet kommet op af jorden, hmm måske har fugtigheden i jorden ikke være som den skulle, ja der er jo nogle faktorer der spiller ind, men jeg gir ikke op med det samme, den får en chance mere, da jeg synes det er en god ide især for de mindre børn, der kan man vise dem hvad der sker, og derved give dem en forståelse for hvordan planter gror.

Ingen kommentarer: