mandag den 8. juni 2009

fælde til småkravl






For at komme lidt mere i gang på biotopen, har jeg gravet en lille kasse af klart plast ned. Derved vil jeg prøve at se hvad for småkravl der færdes i bunden af græs og siv tæt på vandkanten.










Jeg havde ikke rodet meget med jorden, før der kom gang i regnormene, to styk kom op af jorden pga. min aktivitet.



En enkelt snegl dukkede også op i bunden af græsset, jeg blev nød til at klippe en plet i bevoksningen, da jeg ellers ikke ville kunne grave min lille fælde ned. Det bliver så spændende, ar tilse den i morgen tidlig.

Dette ville være en god aktivitet hvor alders gruppen kan være stor eller lille, her kan man lave nogle gode aktiviteter sammen, børnene kan, alt efter alder selv finde navne og levesteder på de dyr der måtte være i fælden.

Ingen kommentarer: