torsdag den 1. oktober 2009

smør



Så gik der 24 timer, og jeg skulle prøve at få smør ud af det her.
Jeg havde fået at vide, at jeg skulle rører i mindst en halv time, så ville det blive til små klumper som så skulle dryppe af helst i en storble.






Her er jeg igang med at rører, det er ikke den bedste tingst jeg har valgt til dette, min bedste pastaske, men jeg syntes at den så ud til at være det bedste jeg kunne finde i min husholdning. Men nu begynder det at ligne lidt.
Da jeg ikke kunne finde en stofble i min husholdning blev det til en sigte, må konkluderer, at den ikke er optimal til det men det kunne lade sig gøre, jeg har bevidst ikke taget billeder af bordet og omgivelserne, det må i gætte jer til :-)
Man skal aldrig give op, og nu begynder det at ligne mere og mere og håbet om frisk smør til rundstykkerne bliver større igen.
Så har vi det endelige resultat, og jeg huskede at give det lidt salt, da det ikke smagte af meget før, men salt gør underværker, nu er det i køleskabet og køle af, så fortsættelse følger :-)

1 kommentar:

Anke sagde ...

Hej Kim,
dit indlæg er til at le :)) Min fantsi lader mig se dig og dit køkken i krig med hinanden og du bander sikkert højt. Men det blev da til noget fint!!! Kom mor til opvask?
Hilsen Anke